حفاظت از دست‌ها

تجهیزات حفاظت از دست در اشکال مختلف نظیر دستکش‌های دو و پنج انگشتی و یا بدون انگشت وجود دارند که هریک بر اساس نوع شغل، کارایی متفاوتی دارند. در برخی از دستکش‌ها وجود آستین‌های بلند، حفاظت لازم از ناحیه مچ، ساعد و حتی بالاتر ضروری می‌شود. بعضی از دستکش‌ها به ویژه انواع لاستیکی که در محیط‌های گرم بکار گرفته می‌شوند، برای جذب عرق و تأمین راحتی بیشتر دارای آستر کتانی می‌باشند.
بعضی از دستکش‌ها نیز برای محافظت در برابر اشعه ایکس و سایر تشعشعات سرب به کار میروند. دستکش‌های چرمی برای حفاظت در برابر جرقه، شعله و فلزات مذاب حاصل از عملیات جوشکاری و برشکاری و غیره به کار می‌روند. دستکش‌های مشبک فلزی یا بافته‌شده از سیم برای محافظت در برابر بریدگی و خراشیدگی ناشی از جابجایی قطعات فلزی، شیشه‌ای و همچنین کار با چاقو، استفاده می‌شوند. کارگرانی که با انواع مختلف ماشین‌های مته، ماشین‌های کله زنی و سایر ماشین‌ها کار می‌کنند که قطعات متحرک آن‌ها احتمال گرفتن دست یا دستکش را دارند نبایستی از دستکش استفاده نمایند. کارگرانی که با برق سر و کاردارند باید از دستکش‌های لاستیکی یا جنس مخصوص مشابه دیگری که عایق الکتریسیته بوده و مقاومت الکتریکی آن متناسب با ولتاژ مربوطه بنا به تشخیص وزارت کار باشد استفاده نمایند. کارگرانی که با مواد خورنده از قبیل اسیدها و قلیاها سر و کار دارند باید از دستکش‌های ساخته‌شده از لاستیک طبیعی یا مصنوعی یا پلاستیکی نازک و نرم استفاده نمایند. دستکش‌های کارگرانی که با مواد سمی تحریک‌کننده و یا عفونی کار می‌کنند باید دارای مقاومت کافی در مقابل مواد مذکور در بالا بوده و کوچک‌ترین سوراخ یا پارگی نداشته باشد. 

فروشگاه ابزارآلات ارائه دهنده کلیه محصولات و ابزارآلات فنی است.

 

فروشگاه ایران ایمن ابزار ارائه دهنده کلیه ابزارآلات برقی و شارژی ماند مینی فرز ، تجهیزات آتش نشانی دریل پیچ گوشتی شارژی، جعبه بکس، انواع کارواش شامل کارواش خانگی و کارواش صنعتی  و محصولاتی مانند چسب ایزوگام ایزوفیکس می باشد.

[ بازدید : 9 ]

[ دوشنبه 11 اسفند 1399 ] 9:39 ] [ iranimenbazar ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]